top of page
  • תמונת הסופר/תShimi Ref

טיפול בצמחי מרפא


כמדריך בשומרי הגן, אני עוסק במיומנויות של לקטים-ציידים כגון גששות, הכנת כלי צור, הדלקת אש ללא גפרורים וכל מה שצריך כדי לחיות טוב ביער. בכל אחת ממיומנויות אלה אני שואף להגיע לאיכות שאפשר לחיות מימנה, ולא רק כתחביב. אחד מתחומי הידע הלקטי עוסק ברפואת הצמחים. לתרבויות ילידיות היה ידע אמתי על צמחי מרפא אפקטיביים, ואכן, כשבדקו רבים מצמחים מסורתיים אלה איתרו בהם את המרכיבים הרפואיים הפעילים, ארזו אותם בכמוסות וכל אחד יכול לקנות אותם בבית המרקחת עם מהרשם המתאים. אבל צמחים אחרים ששימשו במסורת הילידית, נמצאו יעילים במחקר שבדק את התאמת הצמח השלם לטיפול במחלה, אך מיצוי החומר הפעיל המרכזי מהצמח לא הביא לתוצאה המשתווה באיכותה לצמח השלם. המסכנה היא, שהסינרגיה בין מרכיבי הצמח על עשרות או מאות רכיביו הכימיים יוצרים אפקט שאי אפשר לחקות אותו בעזרת חומר בודד שימוצה מהצמח. צמחים רבים אלה לא הגיעו אל ארון התרופות במרפאה על אף יעילותם.

כדי לרכוש תחום ידע זה, למדתי שלוש שנים רפואת צמחים אינטגרטיבית בקמפוס ברושים שבאו"נ ת"א. יחד עם היכרותי העמוקה עם ליקוט צמחי בר למאכל, קיבלתי את היכולת לטייל בטבע וללקט כמעט את כל מצחי הרפואה הדרושים. אני אוהב להשתמש בצמחי בר הגדלים בטבע המקומי שלנו, אך אני משתמש גם בצמחים המגיעים אלינו מכל רחבי העולם, מסין, הודו, אפריקה, אירופה ואמריקה. חלק ניכר מהצמחים שאני משתמש בהם מוכרים מהמטבח הביתי. ג'ינג'ר, כורכורם, נענע, שומר, רוזמרין, אזוב. כמעט כל התבלינים משמשים גם כצמחי מרפא יעילים באופן מפתיע כאשר הם נצרכים בכמות המתאימה.

אני מזמין אתכם לקליניקה שלי, לקבלת טיפול ברפואת צמחים אינטגרטיבית, המשלבת את רפואת הצמחים המודרנית על מחקריה המדעיים, עם הידע המסורתי של תרבויות העולם. חשוב לי להדגיש שאינני מתנגד לטיפול תרופתי, אך בדרך כלל הצמחים יתנו מענה טוב יותר בטווח הארוך ובפחות תופעות לוואי. הטיפול בצמחים אינו מחליף יעוץ של ד"ר לרפואה, אלא משלים אותו. לרפואת הצמחים יש פתרונות טובים במיוחד במחלות כרוניות או כשהמחלה שבה וחוזרת פעם אחר פעם.

הנה כמה דוגמאות שרפואת הצמחים מתמודדת אתם בהצלחה:

● חיזוק מערכת חיסון למניעת מחלות חורף חוזרות או קנדידה חוזרת

● איזון הורמונלי להסדרת מחזור, כאבי מחזור או PMS

● סכרת – הורדת רמת הסוכר בדם, והגברת יעילות האינסולין

● שומנים בדם – הורדת כולסטרול וטריגליצרידים

● אלרגיה, אסתמה, אטופיק דרמטיטיס – רבים סובלים מתסמינים של אלרגיה ללא מקור ידוע, וכאשר המקור ידוע לעתים הטיפול התרופתי אינו יעיל או בעל תופעות לוואי ארוכות טווח.

● מחלות מעיים – קרהן, קוליטיס, תסמונת המעי הרגיש.

● עייפות כרונית על צורותיה השונות

● בעיות כרוניות שלא נפתרו בעזרת טיפול תרופתי אחר.

● תמיכה במצבים נפשיים לצד טיפול רגשי נוסף במקרים כגון:מתח, חרדה, דיכאון.


51 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כישוף רציונלי ושמו CBT

כישוף רציונלי ושמו CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי, נתפס לעתים כמשהו מאוד רציונלי או מכניסטי. ממלאים כמה טבלאות, עונים על כמה שאלות מוכנות מראש, לוחשים כמה אמירות חיוביות, והופ. הרגש השתנה. די מדהים שהתה

bottom of page