1. באינטרנט אקספלורר (גרסה 10) אתם יכולים לחסום עוגיות בעזרת הגדרות עקיפת הטיפול בעוגיות הזמינות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות אינטרנט,” “פרטיות,” ואז “מתקדם”;

    2. בפיירפוקס (גרסה 24) אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” “פרטיות,” ובחירה של “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה” מתוך התפריט הנפתח, ואז ביטול הזימון של “קבל עוגיות מאתרים”;

    3. ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים לחסום את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“הגדרות תוכן,” ואז לבחור באפשרות “חסום אתרים מהגדרה של נתונים” תחת הכותרת “עוגיות.”

לחסימה של כל העוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים. אם תחסמו עוגיות, לא תוכלו להשתמש בכל האפשרויות שבאתר שלנו.

  1. אתם יכולים למחוק עוגיות שכבר מאוחסנות במחשב שלכם—למשל:

    1. בדפדפן אינטרנט אקספלורר (גרסה 10), אתם צריכים למחוק קבצי עוגיות ידנית (תוכלו למצוא הוראות לכך בכתובת http://support.microsoft.com/kb/278835 );

    2. בפיירפוקס (גרסה 24), אתם יכולים למחוק עוגיות באמצעות לחיצה על “כלים,” “אפשרויות,” ו-“פרטיות”, ואז לבחור “השתמש בהגדרות מותאמות אישית עבור היסטוריה”, וללחוץ על “הצג עוגיות,” ואז “הסר את כל העוגיות”;

    3. ובכרום (גרסה 29), אתם יכולים למחוק את כל העוגיות באמצעות כניסה לתפריט “התאמה אישית ובקרה,” ואז ללחוץ על “הגדרות,” “הצג הגדרות מתקדמות,” ו-“נקה נתוני גלישה,” ואז לבחור באפשרות “מחק עוגיות ונתונים אחרים של אתרים ותוספים,” ולבסוף ללחוץ “נקה נתוני גלישה.”

  2. למחיקה של עוגיות תהיה השפעה שלילית על נוחות השימוש של אתרים רבים.

Website Planet לא לוקח אחריות וממליץ לכם להתייעץ עם מומחים משפטיים אם אתם משתמשים בתבנית לעיל באתר שלכם.

מה זה ?GDPR

תקנת The General Data Protection Regulation (GDPR) היא מקבץ חוקים אשר נוצרו על מנת להגן על המידע האישי של אזרחים באיחוד האירופי (EU). מועצת האיחוד האירופאי, הפרלמנט האירופאי והועדה האירופאית איחדו כוחות על מנת לאפשר לגולשים רמת שליטה גבוהה יותר במידע האישי שלהם.

התקנות אשר אושרו באופן רשמי על ידי הפרלמנט האירופאי ב-2016, אפשרו תקופה בת שנתיים לאחריה יאולצו ארגונים וחברות אליהן. בעקבות זאת, מה-25 למאי 2018 כל עסק אשר אינו מציית לתקנות GDPR למעשה עובר על החוק.

מי מושפע מתקנות ?GDPR

כל עסק אשר פועל בגבולות האיחוד האירופאי וכל חברה אשר מבצעת עסקים, או מתכוונת לבצע עסקים בגבולות האיחוד מחוייבים לעמוד בתקנות החדשות. אפילו חברות מחוץ לאירופה מושפעות במידה והן מציעות סחורות או שירותים לאזרחי האיחוד האירופאי, וכל מי שמחזיק במידע אישי של אזרחי האיחוד האירופאי חשוף להליכים משפטיים החל מה-25 למאי 2018.

אילו סוגי מידע כלולים בתקנות GDPR?

כל מידע אשר מסווג כמידע אישי אשר יכול לשמש לזיהוי אזרח באיחוד האירופאי מוגן על ידי תקנות GDPR וכולל אך איננו מוגבל לסוגי המידע הנ”ל:

  • שם

  • תמונה

  • כתובת דוא”ל

  • פוסטים מרשתות חברתיות

  • מידע רפואי

  • כתובת IP

  • פרטי חשבון בנק

על פי החוק לקטינים אין סמכות להרשות שימוש בפרטיהם האישיים, ולכן הורים או אפוטרופוסים לילדים עד גיל 16 מוכרחים להתבקש לתת הסכמה בטרם לחברה כלשהי מותר לבצע שימוש כלשהו בפרטיהם האישיים.

מדוע כדאי לחברות לציית לתקנות GDPR?

כל עסק אשר לא יציית לתקנות GDPR החל מה-25 למאי 2018 יהיה חשוף לקנסות כבדים מרשויות האיחוד האירופאי בסך של עד 4% מהכנסותיו או-20 מיליון אירו – הגבוה מבין השניים. ישנן עונשים נוספים אשר עלולים להיות מוטלים כתלות באופן החריגה מן החוק.

מעבר לכך, חברות אשר לא יצייתו לחוקים החדשים ועמדו בפני אובדן אמינות בשוק. במילים אחרות, ציות לתקנות GDPR יעזור לכונן אמון בחברה מצד לקוחותיה והמבקרים באתר האינטרנט שלה. מרגע שאנשים מרגישים בטוחים, רמת המוכנות שלהם לבצע מול הארגון עסקים עולה. ציות לתקנות GDPR אינן רק חובה על פי חוק – זהו גם ביצוע עסקים בצורה נכונה.

מה קורה במידה וישנן דליפות מידע?

במקרה של דליפת מידע שמתרחשת כתוצאה מהשגת גישה לפרטים אישיים של אדם על ידי גורם חיצוני בלתי מורשה, תקנות GDPR דורשות מן החברה הרלוונטית להודיע על כך לרשויות תוך 72 שעות. החברה מוכרחה להודיע למשתמשים אשר ניזוקו מן הדליפה במהירות האפשרית. חשוב לציין כי המטרה העיקרית של תקנות GDPR הינה שמירה על פרטיות המידע של המשתמשים.

איך נראית מדיניות הפרטיות החדשה?

כעת כשברור לך הסיבות לכינון החוקים וכמה מן החוקים הבסיסיים בעצמם, ניתן להציג כמה כללי אצבע לכתיבת מדיניות פרטיות לאתרך בצורה אשר תואמת לתקנות GDPR:

  1. ודאו שהטקסט קצר וחסכוני. מדיניות הפרטיות מוכרחה להכיל 3 אלמנטים בסיסיים: מוכרחה להיות חסכונית ונגישה, היא מוכרחה להיות מנוסחת בשפה פשוטה שאפילו ילד יוכל להבין, ומוכרחה להיות נגישה ללא תשלום.

  2. הסבר אופן השימוש בנתונים. יש לתאר את האופן בו הנך משתמש/ת במידע מרגע איסופו. לדוגמה, לציין שהמידע משמש למטרות שיווק או לממכר לחברות צד שלישי.

  3. הסבר לגבי אופן השימוש ב- cookies. אם האתר שלך מבצע שימוש בעוגיות לשיווק התנהגותי מקוון אשר מנטר את נקודות העניין של הגולשים ואת אופן השימוש שלהם באתר, עליך להודיע על כך.

  4. שקיפות בנוגע לשיתוף מידע עם חברות צד שלישי. אילו חברות צד שלישי מקבלות את הנתונים הנאספים באתרך ולאיזו מטרה. בעוד שמותר על פי החוק לשתף מידע לגבי אינדיבידואלים עם חברות חיצוניות כגון חברות ייעוץ אינטרנטי, רשתות חברתיות ושירותי לקוחות, קיימת החובה להודיע בשל כך לגולשים באתרך.

  5. הסבר לגבי זכויות הפרט. נדרש הסבר לגבי זכויות הפרטיות של הגולשים באתרך. זכויות הפרטיות כוללות את הנ”ל:

  • הזכות לבקש מחיקה או תיקון של נתונים

  • הזכות לגשת למידע אשר החברה אספה לגביהם

  • הזכות לבקש העברה של הנתונים שלהם לחברה אחרת

  • מתן הסכמה לפני שימוש בנתונים שלהם

גוון רודג’רס

גוון היא מפתחת רשת ומהנדסת תוכנה, שאוהבת ללכת לאיבוד בג’אווה-סקריפט (או בספר טוב). היא מבלה את זמנה הפנוי בלימוד ילדות להיות מתכנתות, ותרגול יוגה בשמש במרפסת שלה.

עקבו אחר המומחים שלנו

 

תוכן העניינים